De Smart App on Wheels is een zogeheten ‘sleek-footprint’ voertuig; een kruising tussen een auto en een tweewieler. En dat is interessant want auto’s worden vanwege de SUV-trend en het elektrisch rijden steeds groter en zwaarder. Aan de andere kant willen steeds meer steden tweewielers voorrang geven. Bovendien is het voertuig heel geschikt om zelfrijdend te maken. 

Vanwege de afwijkende wielbasis vs spoorbreedte ratio, zal het voertuig moeten kantelen om de laterale krachten in bochten op te kunnen vangen (dat kan beter met een triangel platform dan met een rechthoekig platform). Dit draagt bij aan een bijzondere rijervaring voor de bestuurder. Met een ‘sleek-footprint’ EV kan een stuk vrijheid en rijplezier aan de gebruiker worden teruggegeven.

Het is eigenlijk een ‘reformat’ van de auto, zonder de ‘wishful engineering’ waar veel mobiliteitsconcepten zich vaak door kenmerken. Dit is van groot belang vanuit investeringsoogpunt en dat maakt het voertuig naast particulier gebruik ook geschikt voor taxidiensten. Met de driezits-capaciteit zal deze in 95 procent van de gevallen prima voldoen. Het schept ruimte en bespaart geld en vermindert de uitstoot in steden.