Het Mobility Experience Centre is het allereerste centrum waar bedrijven op interactieve wijze de toekomst van mobiliteit kunnen verkennen. Dit gebeurt met 19 interactieve schermen waarop video’s met ontwikkelingen op het gebied van onder andere autonoom rijden en duurzaamheid in 360 graden worden getoond. Deelnemers krijgen extra inzicht in deze ontwikkelingen aan de hand van vragen over de impact op de mobiliteit van hun bedrijf/business. Op levensgrote schermen komen stakeholders aan het woord om zo de diverse mobiliteitsbelangen binnen het bedrijf helder te krijgen. De gebruikte technologie is zo interactief dat de inhoud wordt afgestemd op het verloop van het gesprek. Zo is de workshop volledig persoonlijk, op maat en optimaal relevant voor de deelnemers.

Via een digitale tool krijgen bedrijven inzicht in hun belangrijkste speerpunten en hoe zij op dit moment presteren op deze onderdelen. Ter plekke kunnen zij zien wat de impact is van veranderingen in hun mobiliteitsbeleid op de aspecten, duurzaamheid, kosten en tevredenheid van hun medewerkers. Na afloop hebben deelnemers een duidelijk beeld van de doelen die ze willen bereiken op het gebied van mobiliteit en welke oplossingen daarvoor geschikt voor zijn. Het centrum inclusief de tools die bedrijven helpen om de juiste keuzes te maken is volledig nieuw voor de automotive branche.